PROJEKT DOMU - CZYLI NIEZŁA ZAGWOZDKA

12:36 Cinnamon Home 49 Comments




Kiedy po bardzo szybkiej decyzji o budowie domu przyszedł czas na wybór projektu, okazało się, że wcale nie jest to takie proste. Zwłaszcza gdy tego wyboru dokonują osoby, które wiedzą czego chcą, jakie są ich potrzeby i są w tym temacie delikatnie mówiąc... bardzo wybredni.

To może na początek kilka słów o wymogach, jakie miał spełniać projekt naszego "idealnego domu":

 1. Obszerna strefa dzienna
miała łączyć kuchnię z jadalnią i salonem. W kuchni MUSIAŁO być miejsce na moją wymarzoną wyspę, część jadalniana natomiast miała pomieścić duży stół, najlepiej przy dużym oknie. Aaa i jeszcze spiżarka! Było to kryterium ważne, choć nie kluczowe.

2. Niewielki pokój na parterze
 który stałby się królestwem mojego męża (tam w końcu miały się pomieścić wszystkie jego dziwne sprzęty, kabelki, roboty, komputery, gitary itd ...). Najlepiej by pokój ten znajdował się tuż przy pokoju dziennym i był z nim połączony dużymi przeszklonymi drzwiami.

3. Antresola
Obecnie mieszkamy w bardzo wysokim mieszkaniu z antresolą i uwielbiamy tą przestrzeń, jaką mamy nad głowami. Dlatego też bardzo chcieliśmy aby i dom był otwarty na salon.

4. Trzy sypialnie na piętrze
niekoniecznie bardzo obszerne, bardziej zależało nam na dużej przestrzeni na parterze niż wielkich pokojach na piętrze.

5. Dwie łazienki
niewielka na dole, większe na piętrze.

6. Miejsce na "warsztat"
to od dłuższego czasu było nasze wielkie marzenie. W części gospodarczej, obok garażu i kotłowni miało się znaleźć niewielkie pomieszczenie na naszą "dłubaninę", innymi słowy taki pokój "małego majsterkowicza" ;p

No, to by z grubsza było na tyle :) Niby nie były to wymagania z kosmosu, żadna tam willa z basenem, a jednak... okazało się, że znalezienie tego wymarzonego projektu nie jest takie proste. Już myśleliśmy, że albo zdecydujemy się na projekt autorski (co jednak w grę raczej nie wchodziło, bo nie wspomniałam, że miał być to domek raczej ekonomiczny), albo będziemy musieli pójść na pewne kompromisy.
Wiele godzin spędziliśmy na szukaniu "tego jedynego" projektu, wiele nocy zarwaliśmy na rozmowach a czasem i zażartych dyskusjach. W końcu wybraliśmy. Niestety, pomimo iż projekt był zachwycający, to i on nie spełniał naszych wszystkich wymogów…
Aż tu nagle… zupełnie przypadkiem natrafiłam na projekt „Oleg”, który okazał się "tym jedynym" :).

parter:


piętro:  


oraz widok na elewację frontową oraz ogrodową:






Cały projekt razem z wizualizacjami oraz rzutami możecie zobaczyć na stronie portalu  Extradom.pl, na którym znajdziecie także wiele innych projektów.

„Oleg” to dom, który spełnia wszystkie nasze kryteria. A po niewielkich zmianach, których dokonaliśmy w projekcie, będzie wręcz idealny. Jest tu duża przestrzeń dzienna, gabinet, a co ważne i antresola. Do tego sypialnie z łazienką na piętrze oraz miejsce na warsztat, co jak wspominałam jest dla nas bardzo ważne.
A oto zmiany, których dokonaliśmy na poziomie adaptacji projektu:

1. usunęliśmy kominek i ściankę działową miedzy kuchnią a pokojem, tak, by powstała jedna duża przestrzeń,
2. pomniejszyliśmy spiżarnię,  by zrobić miejsce na większy stół,
3. powiększyliśmy pomieszczenie gospodarcze za garażem, by mieć całkiem spory warsztat.

Jedynie gabinet na parterze nie ma bezpośredniego połączenia z pokojem dziennym, ale stwierdziliśmy, że jakoś to przełkniemy ;)

I co o nim sądzicie?












49 komentarzy :

  1. Jak dla mnie - świetne rozwiązanie. Bardzo podoba mi się pomysł na otwarty i wysoki salon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale, że znaleźliście swój projekt! Wiem jak ciężko znaleźć coś, co spełnia wszystkie założone kryteria...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry projekt :) Super, że udało się Wam znaleźć coś, co Wam pasuje. Z zewnątrz też wygląda nieźle :) Trzymam kciuki za postępy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie proporcje idealne :) Super projekcik !

    OdpowiedzUsuń
  5. No ładnie, całość prezentuje się naprawdę znakomicie, jestem bardzo ciekawa efektu końcowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Antresola w domu to świetny pomysł. Ja miałam taką w bloku na ostatnim piętrze. W domu też bym chciała ją mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że to bardzo dobry wybór :) Domek raz, że ładny wizualnie to jeszcze bardzo funkcjonalny! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę!! :) Dla mnie same marzenia o własnym domku to jeszcze zbyt odległy temat..

    OdpowiedzUsuń
  9. Projektowanie pod klucz to nie lada wyzwanie, ale naprawdę warto to zrobić :) Dom powinien być skrojony na miarę własnych potrzeb, dlatego też zainteresowane osoby zapraszamy do naszego biura na terenie miasta Łódź :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie to wszystko zostało rozplanowane, dom powinien właśnie wyglądać tak jak sobie go wymarzymy! :) Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie projekt domu jest wręcz idealny! Bardzo fajnie to wygląda na prezentacji, Dużo miejsca przestrzennie i niezwykle stylowo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, dzięki za ciekawy post, projekt wygląda naprawdę pięknie. Sama chętnie przygarnęłabym taki dom! A czy nie orientujesz się może, jak sprawa wygląda w kwestii instalacji - czy w domowej instalacji elektrycznej musi być również przewód koncentryczny, czy nie jest to konieczne?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla osób, które nie moją pomysłów na własny dom mogą skorzystać z gotowych projektów, ich cena będzie atrakcyjniejsza oraz możemy znaleźć ciekawe inspiracje. Przedstawiany projekt wygląda bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Otwarty i wysoki salon jest bardzo dobrym pomysłem :) idealnie pasuje do mojego gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny rozkład pomieszczeń, a z zewnątrz dom wygląda rewelacyjnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładny dom z super układem. Ja osobiście jestem zwolennikiem dużych kuchni z salonem, a tutaj tak właśnie jest. Super!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypadkowo trafilet na ten blog, bo też będziemy budować ten dom tylko w odbiciu lustrzanym i niestety bez garażu bo działka za wąska. Czy macie już wykonane jakieś pracę na budowie?

    OdpowiedzUsuń
  18. Moim zdaniem bardzo fajny projekt! Widać, że wszystko jest dokładnie dobrze przemyślane i przeanalizowane. Duży plus! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Projekt praktyczny, bardzo przyszłościowy. Według mnie metraż jest taki w sam raz, sama planuje coś w tych okolicach wybudować.

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie to takie proste bryły są teraz w modzie. Ja też na pewno będę miał dach dwuspadowy, jest dużo tańszy, a też i o wiele bardziej mi odpowiada, niż kombinowanie z innymi spadami

    OdpowiedzUsuń
  21. projektów jest multum i też sama mam problem, żeby na coś się zdecydować! zamówiłam wszystkie możliwe katalogi z projektami i po tygodniu udało nam się znaleźć te 10 topowych, które nas interesują. Teraz siedzimy dalej i dumamy na co realnie będzie nas stać. Ogólnie chcemy parterówkę z max 3 pokojami i nasz pokój z połączoną łazienką i garderobą :D takie mamy marzenie, a co z tego wyjdzie czas pokaże :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie podejście do projektu wydaje się bardzo praktyczne. Ja również celuje w podobne rozmieszczenie pokojów. Ale mojego wymarzonego projektu jeszcze nie znalazłem

    OdpowiedzUsuń
  23. Projekt powinien być jak najbardziej przemyślany. Wychodzę z założenia, że dom buduje się raz w życiu i raczej nie powinno się na nim oszczędzać. Myślmy także przyszłościowo, nie wybierajmy małych metraży tylko celujmy od razy w większą powierzchnię, ewentualnie w dom piętrowy.

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepiej sprawdzają się projekty indywidualne - przynajmniej według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja, jestem już na etapie wykańczania swojego domu. Zastanawiam się aktualnie nad wyborem załączników, które mógłbym w nim zamontować. Czy zakup jednego z włączników oferowanych przez https://interblue.pl/wylaczniki-i-wlaczniki,c,62/ jest dobrym rozwiązaniem czy też nie?

    OdpowiedzUsuń
  26. Na pewno na początku trzeba dobrze do tego przysiąść. Później juz będzie za późno na niektóre zmiany

    OdpowiedzUsuń
  27. Na pewno w trakcie też wyjdą jakieś zmiany, jest to nieuniknione ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Warto tu może się już kogoś podpytać, poszukac podpowiedzi w internecie. Wszystkiego na pierwszy rzut oka nie zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  29. Dom bardzo zgrabny, ekonomiczny, wygląda bardzo dobrze. Ciekawi mnie efekt jak już powstanie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uważam, że budując dom warto zdecydować się na indywidualny projekt domu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Projektów jest bardzo dużo. Wybierajcie sobie po kolei to co was interesuje od ilości pomieszczeń, po konkretne ich wymiary. Tak w końcu do czegoś dojdziecie

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry projekt to podstawa! Na tym trzeba się skupić przy budowie domu

    OdpowiedzUsuń
  33. Każdy pokój, każda ściana musi być tu dobrze przemyślana. Pamiętajcie o tym wybierając projekt.

    OdpowiedzUsuń
  34. piękny projekt - my póki co kupujemy mieszkanie ale własny dom to moje marzenie

    OdpowiedzUsuń
  35. Do wyboru projektu na pewno trzeba podejść na poważnie, to najważniejsza decyzja jaką na etapie planowania podejmujemy. I ten projekt musi być idealnie taki jak chcemy aby wyglądał nasz dom.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja bym proponowała zajrzeć na stronę Projekty z Wizją. Jest to największy internetowy katalog projektów. Z tak dużej ilości na pewno uda się Wam wybrać coś specjalnie dla siebie i będziecie z tego rozwiązania zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny projekt. Szczerze gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Projekt domu bardzo mi się podoba. Jeśli chodzi o urządzenie wnętrza poleca postawić na drewniane meble. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie solidność, ponadczasowość i elegancję.
    https://www.seart.pl/regaly-drewniane-c-243.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Przy budowie domu bardzo ważny jest odpowiedni projekt i fachowe wykonanie instalacji elektrycznych.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przy budowie bardzo ważny jest projekt ale też firma http://zdz-lodz.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. Przy budowie bardzo ważny jest projekt ale też firma

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo fajny projekt. Urządzając wnętrze polecam w kwestii sypialni dobry materac np materac kieszeniowy lub kokosowy.

    OdpowiedzUsuń